Plan dnia
Ramowy plan dnia
Przedszkola Beniaminek
7.00 – 8.45 |
zabawy, wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych; ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne |
9.00 |
śniadanie czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku 🙂 |
9.40 |
zajęcia edukacyjno-wychowawcze (realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego), zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne, imprezy okolicznościowe, zajęcia z języków obcych, zajęcia dodatkowe |
spacer / plac zabaw |
|
12.00
12.45 -14.15 (1,5 godz.) |
obiad czynności samoobsługowe; ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; odpoczynek poobiedni dzieci które nie śpią – relaksacja, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, gimnastyczne, wyjście z przedszkola |
15.00 |
podwieczorek czynności samoobsługowe i porządkowe; pomoc w nakrywaniu do posiłku |
15.15 – 18.00 |
Spacer, zabawy integracyjne (w sali lub na placu zabaw) warsztaty popołudniowe, ZAJĘCIA DODATKOWE: ROBOTYKA, TANIEC TOWARZYSKI, balet, sztuki walki itp. (3 latki+) |
W trakcie prowadzenia codziennych zajęć z dziećmi różne formy ich aktywności oaz różne sfery ich rozwoju wzajemnie się przenikają. Zabawy muzyczne, taneczne, językowe, teatralne są prowadzone jednocześnie z zabawami ruchowymi.
Przykładowo zdobywanie wiedzy o otaczającym świecie odbywa się poprzez słuchanie opowiadań, zabawy teatralne i konstrukcyjne. Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości osiągamy także poprzez aktywność plastyczną dziecka oraz teatralną.
W przedszkolu nie chodzi o „ aptekarską dokładność” w planowaniu aktywności dzieci, ale o zapewnienie zróżnicowanej, bogatej, zrównoważonej i zintegrowanej oferty rozwojowej.
Zróżnicowanie zadań, czasu ich trwania, rodzaju aktywności wynika z wieku podopiecznych, możliwości, upodobań, zdolności.