Plan dnia

Ramowy plan dnia

Przedszkola Beniaminek

7.00 – 8.45

zabawy, wg inwencji dzieci, w kącikach tematycznych;

ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym  i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy ruchowe; zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne

9.00

śniadanie

czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłku 🙂

9.40

zajęcia edukacyjno-wychowawcze (realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego),

zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne, imprezy okolicznościowe, zajęcia z języków obcych, zajęcia dodatkowe

spacer / plac zabaw

12.00

 

12.45 -14.15

(1,5 godz.)

obiad

czynności samoobsługowe; ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; 

odpoczynek poobiedni

dzieci które nie śpią – relaksacja, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, gimnastyczne, wyjście z przedszkola

15.00

podwieczorek

czynności samoobsługowe i porządkowe; pomoc w nakrywaniu do posiłku

15.15 – 18.00

Spacer, zabawy integracyjne (w sali lub na placu zabaw)

warsztaty popołudniowe, ZAJĘCIA DODATKOWE: ROBOTYKA, TANIEC TOWARZYSKI, balet, sztuki walki itp. (3 latki+)

 

W trakcie prowadzenia codziennych zajęć z dziećmi różne formy ich aktywności oaz różne sfery ich rozwoju wzajemnie się przenikają. Zabawy muzyczne, taneczne, językowe, teatralne są prowadzone jednocześnie z zabawami ruchowymi.

Przykładowo zdobywanie wiedzy o otaczającym świecie odbywa się poprzez słuchanie opowiadań, zabawy teatralne i konstrukcyjne. Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości osiągamy także poprzez aktywność plastyczną dziecka oraz teatralną.

W przedszkolu nie chodzi o „ aptekarską dokładność” w planowaniu aktywności dzieci, ale o zapewnienie zróżnicowanej, bogatej, zrównoważonej i zintegrowanej oferty rozwojowej.

Zróżnicowanie zadań, czasu ich trwania, rodzaju aktywności wynika z wieku podopiecznych, możliwości, upodobań, zdolności.