Zajęcia logopedyczne – co oferujemy?

  • Kompleksową diagnozę logopedyczną.
  • Terapię logopedyczną i miofunkcjonalną.
  • Terapię ORM (opóźniony rozwój mowy)
  • Terapię jąkania.
  • Naukę języka polskiego jako obcego.
  • Profilaktyczne zajęcia logopedyczne.
  • Specjalne dni słuchowe, dni oddechowe, dni opowieści.

Brak wczesnej interwencji logopedycznej zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia trudności określanych jako ryzyko dysleksji rozwojowej. Trudność ta wpływa na cały proces edukacji dziecka.  Przejawia się nie tylko problemami w języku polskim, ale i w nauce języków obcych oraz matematyki.

Metody pracy logopedycznej w Beniaminku:

  1. Ćwiczenia artykulacyjne
  • Usprawnianie narządów mowy: języka, warg, policzków.
  • Ćwiczenia np. dmuchania, kląskania, oblizywania, precyzyjnych ruchów języka.
  • Nauka prawidłowej wymowy poszczególnych głosek.
  1. Ćwiczenia oddechowe
  • Nauka prawidłowego toru oddechowego.
  • Wzmacnianie siły i kontroli oddechu.
  1. Ćwiczenia fonacyjne
  • Prawidłowe wydobywanie dźwięku głosem (wzmacnianie głosu, nauka płynności).
  • Praca nad głośnością i intonacją wypowiedzi.
  1. Ćwiczenia słuchowe i fonemowe
  • Rozróżnianie dźwięków mowy. Rozwijanie uwagi słuchowej i percepcji językowej.
  • Wspomaganie nauki czytania i pisania.
  1. Terapia miofunkcjonalna
  • Ćwiczenia usprawniające mięśnie twarzy i języka.
  • Leczenie zaburzeń połykania, oddychania i żucia.
  1. Ćwiczenia leksykalne i gramatyczne
  • Rozwijanie zasobu słownictwa.
  • Nauka poprawnego budowania zdań i dłuższych wypowiedzi.
  • Praca nad poprawną gramatyką i składnią.
  1. Logorytmika
  • Połączenie muzyki, ruchu i słowa.
  • Ćwiczenia rytmiczne poprawiające płynność mowy, koordynację ruchową i koncentrację.
  1. Techniki relaksacyjne i oddechowe
  • Pomoc w zwalczaniu jąkania i zaburzeń płynności mowy.
  • Zmniejszenie napięcia emocjonalnego i mięśniowego.
  1. Terapia przez zabawę – praca z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych.
  • W wieku przedszkolnym większość ćwiczeń prowadzona jest w formie zabaw oraz pomocy tj. obrazki, układanki, gry językowe, karty pracy.
  • Multimedialne programy logopedyczne.

Przeczytaj nasz artykuł: https://beniaminek.pl/integracja-sensoryczna-a-logopedia-jak-wykorzystac-elementy-is-w-procesie-terapii-logopedycznej/ 

Kiedy Rodzice powinni pomyśleć o opiece logopedycznej?

Jeśli w zachowaniu swojego dziecka zauważą następujące trudności: 

  1. Opóźniony rozwój mowy:
  • Dziecko w wieku 2–3 lat mówi bardzo mało lub wcale.
  • Dziecko nie mówi prostych zdań po 3 roku życia.
  1. Niewyraźna mowa:
  • Mowa dziecka jest zbyt uproszczona.
  • Bliscy dziecka mają problem ze zrozumieniem jego wypowiedzi.
  1. Nieprawidłowa wymowa głosek:
  • Seplenienie międzyzębowe lub inne wady wymowy.
  1. Problemy z budowaniem zdań:
  • Dziecko nie potrafi łączyć prostych słów w zdania.
  • Ma trudności z opowiadaniem prostych historii lub opisów.
  1. Zaburzenia słuchu:
  • Opóźniony rozwój mowy może wynikać z problemów ze słuchem, co wymaga konsultacji logopedycznej.
  1. Problemy z gryzieniem, żuciem, połykaniem:
  • Dziecko ma trudności z jedzeniem, np. długo się ślini, krztusi, je tylko miękkie pokarmy.
  1. Wady zgryzu lub nieprawidłowy sposób oddychania:
  • Dziecko często oddycha przez usta, ma otwartą buzię, ssie kciuk lub smoczek powyżej 2. roku życia.
  1. Brak rozumienia poleceń, trudności w komunikacji:
  • Dziecko ma problem ze zrozumieniem prostych instrukcji lub pytań.
  • Dziecko nie ma gestu wskazywania palcem.
  1. Jąkanie lub inne zaburzenia płynności mowy:
  • Pojawiają się powtarzane sylaby, przedłużanie dźwięków, zatrzymywanie się w trakcie mówienia.
Logopeda w przedszkolu Kraków

Skutki braku wsparcia logopedycznego

Brak wsparcia logopedycznego może znacząco zahamować rozwój językowy, poznawczy, emocjonalny i społeczny dziecka, konsekwencją mogą być następujące trudności:

  1. Trudności w nauce czytania:
  • Dziecko może mieć problem z rozpoznawaniem głosek i ich łączeniem w sylaby oraz wyrazy.
  • Słaba percepcja słuchowa powoduje trudności w analizie i syntezie wyrazów.
  1. Trudności w nauce pisania:
  • Błędy ortograficzne i fonetyczne.
  • Problemy z odwzorowywaniem liter i wyrazów, zwłaszcza przy zaburzeniach koordynacji ruchowej i słabej motoryce małej.
  1. Wady wymowy utrudniające komunikację:
  • Nieprawidłowa artykulacja powoduje, że dziecko źle zapisuje słowa, powielając błędy mowy.
  • Trudności w wypowiadaniu słów wpływają na wolniejsze tempo czytania i mówienia.
  1. Spadek motywacji i pewności siebie:
  • Ciągłe trudności w nauce mogą powodować frustrację, niechęć do szkoły i zaniżone poczucie własnej wartości.
  • Dziecko może unikać czytania na głos lub pracy pisemnej w grupie.
  1. Zwiększone ryzyko dysleksji rozwojowej:
  • Brak wczesnej interwencji logopedycznej zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia trudności określanych jako ryzyko dysleksji. Trudność ta wpływa na cały proces edukacji – u dziecka można zauważyć nie tylko problemy w języku polskim, ale i w nauce języków obcych, matematyki lub przedmiotów ścisłych.
  1. Problemy społeczne:
  • Trudności w komunikacji i nauce mogą powodować izolację społeczną, wyśmiewanie przez rówieśników lub wycofanie.
    Warsztaty logopedyczne w przedszkolu Kraków
    Warsztaty teatralne w przedszkolu

    Beniaminek, to przedszkole znajdujące się w Krakowie w dzielnicy Prądnik Biały.

    Jesteśmy w doskonałej lokalizacji dla rodziców również obszaru:

    • Osiedle Oficerskie,
    • Osiedle Ugorek,
    • Rakowice,
    • Grzegórzki,
    • Olsza,
    • Dąbie,

    Nad prawidłowym rozwojem mowy naszych Podopiecznych codziennie czuwa neurologopeda, terapeuta pedagogiczny, psycholog oraz zespół wykwalifikowanych pedagogów! 

      Dodatkowo współpracujemy ze specjalistami z zakresu fizjoterapii, laryngologii, ortodoncji i logorytmiki.

    Na wszystkie Państwa pytania odpowiemy pod numerami telefonów:

     505 633 316, 660 971 147, 501 590 100.

    Zapraszamy również do obserwowania naszego profilu na Facebooku

    MOWA A ROZWÓJ DZIECI

    Mowa ma kluczowy wpływ na obszary odpowiedzialne za prawidłowy rozwój dzieci w wieku od 3-6 lat.

    1. Rozwój poznawczy

    Mowa umożliwia dziecku nazywanie świata, organizowanie myśli i budowanie wiedzy o rzeczywistości.

    Dziecko dzięki mowie uczy się nowych pojęć, rozumie związki przyczynowo-skutkowe i zaczyna myśleć bardziej abstrakcyjnie.

    1. Rozwój społeczny i emocjonalny

    Dzięki mowie dzieci uczą się wyrażania potrzeb, emocji i opinii. Mowa pomaga dzieciom budować relacje z rówieśnikami i dorosłymi.

    Rozwój mowy wspiera rozwój empatii — dziecko rozumie siebie i innych, potrafi w odpowiedni sposób wyrazić swoje emocje.

    1. Rozwój umiejętności komunikacyjnych

    W wieku przedszkolnym dzieci uczą się przede wszystkim rozmowy składającej się z procesów: słuchania, opowiadania oraz zadawania pytań. U dzieci rozwija się także zdolność do uczestniczenia w zabawach słownych, opowiadania historii, odgrywania ról.

    1. Przygotowanie do nauki szkolnej

    Umiejętności językowe są podstawą do nauki czytania i pisania.

    Dzieci, które mają bogaty zasób słów i potrafią budować zdania, łatwiej przyswajają treści edukacyjne.

    Przedszkole Mogilska Tower Kraków