Przedszkole z oddziałem integracyjnym Kraków
Przedszkole Logopedyczne Beniaminek posiada oddział integracyjny.
Celem integracji w Beniaminku jest stworzenie warunków, w których wszystkie dzieci, niezależnie od swoich możliwości, będą czuły się akceptowane,
Przyjmujemy dzieci z orzeczeniami!
będą prawidłowo rozwijały się społecznie i emocjonalnie oraz będą uczyły się tolerancji i wzajemnej pomocy.
Na czym polega integracja w naszym przedszkolu?
- Na akceptacji i zrozumieniu
Dzieci uczą się, że różnice między nimi są naturalne i że każdy ma prawo do bycia sobą.
- Współpracy
Dzieci uczą się wzajemnie wspierać, dzielić się zabawkami i pomagać sobie nawzajem.
- Empatii
Dzieci rozwijają umiejętność rozumienia emocji swoich i innych, uczą się dostrzegać potrzeby innych.
- Indywidualnym podejściu
Nauczyciele dostosowują metody pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, wspierając je w rozwoju.
Kraków przedszkole dla dzieci z orzeczeniami
Do Przedszkola Logopedycznego przyjmujemy dzieci z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie mowy.
Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie mowy zmagają się z różnymi trudnościami w rozwoju mowy i komunikacji. Mogą to być zaburzenia w rozumieniu i/lub ekspresji mowy, opóźniony rozwój mowy, trudności z wymową, a także zaburzenia komunikacji wynikające z innych przyczyn. Ważne jest, aby zapewnić im odpowiednie wsparcie i dostosowane metody nauczania.
Rodzaje trudności w zakresie mowy i komunikacji u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- Opóźniony rozwój mowy
Dziecko rozwija się w zakresie mowy wolniej niż rówieśnicy, co może przejawiać się późniejszym pojawieniem się pierwszych słów, ograniczonym słownictwem czy trudnościami w budowaniu zdań.
- Zaburzenia rozwoju mowy
Mogą dotyczyć różnych aspektów mowy, takich jak fonacja (produkcja dźwięków), fonologia (system dźwiękowy języka), semantyka (znaczenie słów), składnia (budowa zdań) czy pragmatyka (użycie języka w kontekście społecznym).
- Zaburzenia płynności mowy (np. jąkanie)
Mogą objawiać się powtórzeniami, blokadami, przedłużaniem dźwięków lub słów, co utrudnia płynną komunikację.
- Trudności z wymową (np. dyslalia)
Polegają na nieprawidłowej wymowie poszczególnych głosek, co może dotyczyć zamian, opuszczania lub zniekształcania dźwięków.
- Zaburzenia komunikacji związane z autyzmem
Dzieci z autyzmem mogą mieć trudności z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktu wzrokowego, rozumieniem mowy ciała i emocji, a także z prowadzeniem konwersacji.
- Trudności w komunikacji pozawerbalnej
Mogą obejmować problemy z rozumieniem i używaniem gestów, mimiki, tonu głosu i innych pozawerbalnych sygnałów komunikacyjnych.
Dla dzieci ze SPE (Specjalne potrzeby edukacyjne) organizujemy:
– Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, logorytmiczne, TUS (Trening Umiejętności Społecznych), integrację sensoryczną, arterapię, bajkoterapię, dogoterapię.
– Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), opracowany przez zespół nauczycieli i specjalistów, uwzględniający specyficzne potrzeby ucznia.
– Dostosowujemy wymagania edukacyjne czyli indywidualnie podchodzimy do potrzeb każdego przedszkolaka.