Przedszkole z oddziałem integracyjnym Kraków

Przedszkole z odziałem integracyjnym dla dzieci z orzeczeniami Kraków

Przedszkole Logopedyczne Beniaminek posiada oddział integracyjny.

Celem integracji w Beniaminku jest stworzenie warunków, w których wszystkie dzieci, niezależnie od swoich możliwości, będą czuły się akceptowane,

Przyjmujemy dzieci z orzeczeniami!

będą prawidłowo rozwijały się społecznie i emocjonalnie oraz będą uczyły się tolerancji i wzajemnej pomocy.

Na czym polega integracja w naszym przedszkolu?

  1. Na akceptacji i zrozumieniu
    Dzieci uczą się, że różnice między nimi są naturalne i że każdy ma prawo do bycia sobą.
  1. Współpracy
    Dzieci uczą się wzajemnie wspierać, dzielić się zabawkami i pomagać sobie nawzajem.
  1. Empatii
    Dzieci rozwijają umiejętność rozumienia emocji swoich i innych, uczą się dostrzegać potrzeby innych.
  1. Indywidualnym podejściu
    Nauczyciele dostosowują metody pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, wspierając je w rozwoju.

Kraków przedszkole dla dzieci z orzeczeniami

Do Przedszkola Logopedycznego przyjmujemy dzieci z orzeczeniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie mowy.

Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie mowy zmagają się z różnymi trudnościami w rozwoju mowy i komunikacji. Mogą to być zaburzenia w rozumieniu i/lub ekspresji mowy, opóźniony rozwój mowy, trudności z wymową, a także zaburzenia komunikacji wynikające z innych przyczyn. Ważne jest, aby zapewnić im odpowiednie wsparcie i dostosowane metody nauczania.

 

Rodzaje trudności w zakresie mowy i komunikacji u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

  1. Opóźniony rozwój mowy
    Dziecko rozwija się w zakresie mowy wolniej niż rówieśnicy, co może przejawiać się późniejszym pojawieniem się pierwszych słów, ograniczonym słownictwem czy trudnościami w budowaniu zdań.
  1. Zaburzenia rozwoju mowy
    Mogą dotyczyć różnych aspektów mowy, takich jak fonacja (produkcja dźwięków), fonologia (system dźwiękowy języka), semantyka (znaczenie słów), składnia (budowa zdań) czy pragmatyka (użycie języka w kontekście społecznym).
  1. Zaburzenia płynności mowy (np. jąkanie)
    Mogą objawiać się powtórzeniami, blokadami, przedłużaniem dźwięków lub słów, co utrudnia płynną komunikację.
  1. Trudności z wymową (np. dyslalia)
    Polegają na nieprawidłowej wymowie poszczególnych głosek, co może dotyczyć zamian, opuszczania lub zniekształcania dźwięków.
  1. Zaburzenia komunikacji związane z autyzmem
    Dzieci z autyzmem mogą mieć trudności z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktu wzrokowego, rozumieniem mowy ciała i emocji, a także z prowadzeniem konwersacji.
  1. Trudności w komunikacji pozawerbalnej
    Mogą obejmować problemy z rozumieniem i używaniem gestów, mimiki, tonu głosu i innych pozawerbalnych sygnałów komunikacyjnych.

Dla dzieci ze SPE (Specjalne potrzeby edukacyjne) organizujemy:

– Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, logorytmiczne, TUS (Trening Umiejętności Społecznych), integrację sensoryczną, arterapię, bajkoterapię, dogoterapię.

– Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), opracowany przez zespół nauczycieli i specjalistów, uwzględniający specyficzne potrzeby ucznia.

– Dostosowujemy wymagania edukacyjne czyli indywidualnie podchodzimy do potrzeb każdego przedszkolaka.