Logorytmika

Logorytmika Kraków - Zajęcia z logopedą

Logorytmika w przedszkolu to metoda wspierająca rozwój mowy, która łączy elementy muzyki, rytmu i ruchu. Celem zajęć jest poprawa umiejętności fonacyjnych, artykulacyjnych i oddechowych dzieci. Logorytmika to doskonałe narzędzie profilaktyczne i terapeutyczne.

Korzyści logorytmiki w przedszkolu:

  • Poprawa rozwoju mowy:
    Logorytmika pomaga w usprawnianiu narządów artykulacyjnych, rozwoju fonacji i kształtowaniu prawidłowego oddechu. 
  • Rozwój umiejętności słuchowych:
    Dzieci uczą się słuchania rytmu, akcentów, a także reagowania na dźwięki. 
  • Usprawnienie koordynacji ruchowej:
    Ćwiczenia ruchowe w rytm muzyki pomagają w rozwoju motoryki dużej i małej, a także w usprawnieniu koordynacji ruchowej. 
  • Wspieranie rozwoju poznawczego:
    Logorytmika pobudza wyobraźnię, rozwija pamięć i koncentrację uwagi. 
  • Rozwijanie poczucia rytmu:
    Dzieci uczą się identyfikować i odtwarzać rytmy muzyczne, co pozytywnie wpływa na ich percepcję muzyczną i rozwój kognitywny. 
  • Stymulowanie rozwoju społecznego:
    Logorytmika to świetna okazja do wspólnej zabawy, a także do współpracy z innymi dziećmi. 
  • Profilaktyka zaburzeń mowy:
    Logorytmika może być wykorzystywana jako narzędzie profilaktyczne, pomagające w zapobieganiu zaburzeniom mowy. 
Logorytmika Przedszkole Kraków - Beniaminek

Jak wyglądają zajęcia logorytmiczne w przedszkolu?

Zajęcia logorytmiczne w przedszkolu są często prowadzone w formie zabaw, które łączą ruch, muzykę i słowo.

Dzieci naśladują ruchy do muzyki, śpiewają piosenki, wykonują ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, a także uczestniczą w zabawach słowno-ruchowych. 

Przykład zabaw logorytmicznych w przedszkolu:

  • Naśladuj:
    Dzieci naśladują ruchy zwierząt, np. chodzenie na czworakach jak piesek, lub naśladowanie tańca kotka. 
  • Ruchy do muzyki:
    Dzieci wykonują proste ruchy do muzyki, np. klaskanie, bujanie się, chodzenie w rytm muzyki. 
  • Zabawy słowno-ruchowe:
    Dzieci powtarzają proste sylaby, wierszyki lub piosenki w połączeniu z ruchami. 
  • Ćwiczenia oddechowe:
    Dzieci ćwiczą oddech, dmuchając na różne przedmioty, np. bańki mydlane, albo naśladując dźwięki zwierząt.