Zajęcia
• JĘZYK ANDGIELSKI – CODZIENNIE
EDUKACJA JĘZYKOWA DZIECI, JEST DLA NAS WYBITNIE ISTOTNA.
Zachęcanie do nauki języków obcych od najmłodszych lat, jest dla nas jedną z najważniejszych podstaw przygotowania do przyszłego, dorosłego życia.
• Zajęcia muzyczno – rytmiczno – teatralne
• Comiesięczne bajkowe, interaktywne występy aktorów STUDIA MAŁYCH FORM TEATRALNYCH „ KRAK – ART”
• Warsztaty pięknej i poprawnej mowy (profilaktyka logopedyczna)
• Warsztaty artystyczno-plastyczne prowadzone przez mgr sztuk pięknych – p. Andżelika Madej (dyrektor oddziału przedszkola)
• Historia Sztuki dla Najmłodszych – realizacja programu edukacyjnego
“W Krainie Sztuki ” (autor programu oraz prowadzący zajęcia, pani Andżelika Madej) zajęcia dla dzieci od 3 lat
• Gimnastyka ogólnorozwojowa.
• Warsztaty kulinarne – (także comiesięczne wypieki pieczywa)
• Kulturoznawstwo – czyli jak żyją dzieci w innych krajach
• Bajkoterapia
• Seminarium Ciekawskiego Przedszkolaka „ czyli odpowiedzi na pytania skąd się bierze śnieg, dlaczego sól jest słona a trawa zielona
• Cykl spotkań: Poznajemy ciekawe zawody
• Występy okolicznościowe dla Rodziców i Dziadków
Organizujemy też wiele innych atrakcji: taniec towarzyski, robotykę, dogoterapię, kursy I pomocy dla dzieci, ceramikę, warsztaty robienia mydełek, dekoracyjnych świec dla mamy lub babci, czerpania papieru, warsztaty obejmujące pierwsze doświadczenia naukowe, Animalia – poznawanie świata mrówek, egzotycznych motyli (swobodnie latających po przedszkolu), Sowy – sokoły – jastrzębie: zajęcia o ptakach, wizyty pana strażaka, pana ze straży miejskiej, pszczelarza….itp. Są to zajęcia dodatkowo płatne.
2 razy w roku jeździmy na wycieczki (jesień, późna wiosna) – AKTUALNIE ZAWIESZONE
2 razy w roku odwiedzamy Teatr Groteska (późna jesień, wczesna wiosna) – AKTUALNIE ZAWIESZONE
Historia Sztuki
„W Krainie Sztuki”
czyli jak rozwijać ekspresję twórczą dzieci
Sztuka dla niektórych dzieci może być terapią, dla innych – realizowaniem siebie i rozwijaniem talentów, ale dla wszystkich dzieci powinna być znakomitą zabawą. Poznawanie dzieł znanych artystów umożliwia dzieciom wejście w świat historii sztuki, inspiruje je do tworzenia i rozwijania własnej wyobraźni twórczej. Wprowadzenie dzieci w świat dawnych i obecnych przeżyć estetycznych, zmniejszenie dystansu pomiędzy dziełem sztuki a małym odbiorcą, to jedno z zadań wychowania estetycznego.
Każda epoka wypracowała swój własny, niepowtarzalny i oryginalny styl tworzenia. W każdej żyli i tworzyli artyści, którzy pozostawili po sobie ogrom dorobku plastycznego w postaci dzieł malarskich, rzeźbiarskich, architektonicznych. Należy zachęcać dzieci, aby czerpały z tej sztuki inspiracje dla własnych prac.
Celem owych zajęć jest rozwój umiejętności plastycznych dzieci inspirowany wybranymi dziełami znanych artystów, tworzących od starożytności do czasów nowożytnych. Poznanie historii sztuki, dzieł tworzonych w różnych okresach, sposobów malowania, zmiany stylów tworzenia to nieodzowne elementy zajęć z dziećmi, będące wstępem do tworzenia przez nich własnych prac.
Zadaniem tych zajęć, oprócz poznania wybranych elementów historii sztuki, jest nauczenie dzieci patrzenia na otaczający świat poprzez pryzmat kształtów i kolorów, kresek i plam, uczynienie małego dziecka aktywnym, wrażliwym i otwartym. Ważne jest, aby prace plastyczne wykonywane przez dzieci pozwoliły im odczuć sukces, który wzmocni poczucie własnej wartości i zmotywuje do dalszej pracy.
Autorką programu – historia sztuki w przedszkolu: „W krainie sztuki” jest pani Andżelika Madej, mgr sztuk pięknych oraz pedagog (specjalizacja: pedagogika przedszkolna), absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Dzięki niej, Przedszkolaki w ciekawy i interesujący sposób poznają i aktywnie uczestniczą w podróży historyczno-kulturalnej od początków ludzkości aż po sztukę współczesną.
Wszystkie dzieci z dużym skupieniem słuchają opowieści pani Andżeliki, samodzielnie tworzą dzieła na przykładzie wielkich mistrzów i finalnie dumnie prezentują prace na wystawie. Z uśmiechem słuchamy jak dzieci ubierając się w szatni, wprowadzają po takich zajęciach swoich rodziców np. w tajemnice impresjonizmu… ;).
Kulturoznawstwo
Jego głównym celem jest poznanie ciekawych miejsc i zwyczajów ludzi, którzy tam żyją – jak mieszkają, jak się ubierają, jak brzmi ich język, czym się zajmują, jakie są ich narodowe potrawy, jakiej słuchają muzyki, jak wyglądają ich narodowe tańce.
Zabierzemy dzieci w piękną podróż po wybranych krajach w Europie i na innych kontynetach. Dzięki temu nasze przedszkolaki otworzą się na otaczający świat, na to co nowe, inne i nieznane. Każdy miesiąc kalendarzowy będzie związany z innym miejscem i poznawaniem kultury żyjących tam równieśników i ich rodzin.
Nasze zajęcia dostarczą nowej wiedzy oraz zainspirują do przeżywania, odkrywania i działania.
Treningi logopedyczne
Każdego dnia w naszym przedszkolu wykonujemy ćwiczenia oddechowe.
Oddychanie jest czynnością ważną dla poprawnego mówinienia, a także dla poprawnego rozwoju naszego aparatu artykulacyjnego. Zaburzenia i wady wymowy w znacznym stopniu utrudniają osiąganie sukcesów na wszystkich szczeblach edukacji. Po koniec wieku przedszkolnego od dziecka oczekuje się poprawnego wymawiania wszystkich dźwięków, swobody w posługiwaniu się mową. Często jednak u dzieci w tym okresie występują zaburzenia mowy, toteż powinno się możliwie wcześnie rozpocząć świadome jej usprawnianie oraz korygowanie wszelkich zaburzeń.
Ćwiczenia oddechowe, które proponujemy naszym przedszkolakom mają na celu:
- Wyrobienie oddechu przeponowego
- Poszerzenie pojemności płuc
- Rozróżnianie fazy wdechu i wydechu
- Wyrobienie umiejętności pełnego i szybkiego wdechu i wydłużenia fazy wydechowej
- Mówienia na wydechu
- Dostosowania długości wydechu do czasu trwania długości wypowiedzi
- Zsynchronizowania pauz oddechowych z treścią wypowiedzi
Wyżej wymienione ćwieczenia będziemy wykonywać systematycznie po około 5 minut, uwzględniając rozmaite formy aktywności.
O ważności tych zajęć przekonują najnowsze badania stwierdzające, że dzieci z wadami wymowy w grupach przedszkolnych są najliczniejszą grupą spośród wszystkich grup, które wymagają pracy korekcyjnej.
Bajkoterapia
Bajkoterapia to – mówiąc najprościej – terapia przez bajki.
Wszystkie dzieci w wieku przedszkolnym (i nie tylko) lubią ich słuchać. Czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. lęk przed ciemnością, zwierzętami, wizytą u lekarza lub pierwszymi dniami w przedszkolu.
Bajkoterapia to także doskonała metoda relaksacyjna. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, np. przed popołudniową drzemką lub wieczornym snem, po dniu pełnym wrażeń i zabawy.